marți, 9 iunie 2009

Calea culorilor

Cu câţiva ani în urmă am citit un articol pe tema alegerii fructelor şi legumelor în funcţie de culoare. Am întrebat unui prieten american nutriţionist detalii despre această nouă orientare. A, mi-a răspuns el, programul acesta a fost lansat de guvernul american prin anii '80 sub sloganul "five a day, the color way" (5 pe zi, calea culorilor). Aha, mi-am spus atunci, după 25 de ani a ajuns şi la noi, ca fiind ceva nou :D În fine, veche sau nouă, ideea mi se pare utilă. Iată câteva recomandări pe care le conţine:
- consumaţi fructe şi legume din toate cele 5 grupe conceptualizate pe baza culorilor:
- roşu: roşii LOL mere roşii, cireşe, căpşune etc;
- galben şi portocaliu: citrice, pepene galen, ardei galben etc.;
- alb: ţelină, păstârnac, ceapa, struguri albi etc.;
- verde: salată de gradină, spanac, castravete etc.;
- albastru şi violet: fructe de pădure, vinete, struguri negri etc.

Sper că vă pricepeţi mai bine la botanică decăt mine LOL

Coroboraţi informaţia aceasta cu cea bazată pe forma alimentelor (vezi una din postările anterioare) şi veţi avea mese extrem de gustoase şi arătoase. Bani se găsesc, nu-i aşa?

Mâine cateva cuvinte despre piramida alimentară şi aminoacizii esenţiali, nu de alta, dar să nu daţi în patima legumelor şi să dezvoltaţi vreo carenţă de b12 sau să vă pierdeţi muşchii din lipsă de proteine de calitate.

Să mâncaţi bine!

Niciun comentariu: