vineri, 5 iunie 2009

Alimentele minune

O prietenă m-a întrebat azi: ce sa mănânc să fiu cât mai energizată, că de câteva zile mă simt foarte obosită. A, răspund eu, vrei un fel de alimente minune, care să facă treaba asta repede, nu-i aşa? Da! a răspuns ea. Ei bine, răspunsul meu cu privire la alimentele minune a fost ca nu există o asemenea listă LOL.

Păi cum îmi permit io să afirm aşa ceva, când pe "piaţă" există tot felul de diete, care te slabesc sau ingraşă la comandă? Ce aş putea răspunde? Credeţi în aşa ceva, daţi un search pe Google şi veţi găsi cel puţin sute de saituri care vă recomandă regimuri minune, unele mai bune decât altele...

Un aliment este bun sau mai puţin recomandat în funcţie de combinaţia în cadrul căreia este consumat şi în relaţie directă cu alţi factori precum: vârsta, starea de sănătate, ora, activitate etc. ah, uitasem, şi mai ales cantitatea LOL. Daca doriţi cu adevărat o listă de produse aşa, mai magice, găsiţi AICI (click pe link). Ce am uitat sa adaug pe forum a fost că sursa căreia i se atribuie afirmaţiile respctive a dat o dezminţire oficială că ar sta la baza acestora (ceea ce nu le face mai puţin valoroase, după părerea mea).

Prin urmare, sunteţi în cautarea unor alimente minune? "Googliţi" după piramida nutriţiei sănătoase şi mai ales puneţi în practică recomandările găsite acolo. Nu e suficient? Staţi de vorbă cu medicul dvs. şi dacă totul e ok, căutaţi un nutriţionist bun. Şi, mai ales, nu vă apucaţi de vreun regim prostesc luat de prin cine ştie ce revistă obscură (deşi găsiţi aceleaşi prostii şi în multe publicaţii "serioase").

Sigur că vom discuta şi despre diverse tipuri de diete, încercând să pătrundem dincolo de miturile urbane care le însoţesc, însă o vom face gradual, pentru a fi siguri că înţelegem şi suntem în stare să aplicăm principiile care stau la baza lor.

Niciun comentariu: